Devatero k životu v radosti

13.03.2022

Devatero k životu v radosti (otočme to jinak)


1. Vypněte zprávy - nejsnazší možnost, jak se obrat o svou energii v poměrně krátkém čase je sledování zpráv. To podstatné se k nám vždy dostane, proto není potřeba se nechávat dobrovolně zahlcovat. Zdravý úsudek se tvoří nejlépe z povzdálí a z nadhledu.


2. Dýchejte volně a zhluboka - není nic jednoduššího, než si pomoct tím největším klido-dárcem, kterým je samotný dech. Snadné, okamžité a uKLIDňující (nebo ÚKLIDňující?:). Začněte nejdříve tím, že vydechnete (a to zhluboka), pusťte jednoduše vše pryč. Nadechujte a nechte dech projít celou svou páteř (pusťte ho do kulatých beder, přední strany hrudníku, zadní strany ramen, krku i hlavy:) Poté dlouze a pomalu vydechujte. Potřebujete-li režim, nadechujte na 4 doby, dopřejte si 2 doby zádrž a 6 dob výdech. Keep calm.


3. Jak podarovat sebe i ostatní - usmívejte se. Na sebe, do sebe, na druhé bez ohledu na to, jak moc je kdo oblíbený.. Láska je úplně zdarma a léčí neobvyklou, nezměrnou silou. Úsměv pomáhá pokročit dál a odpustit a komu? Začneme zase u sebe:)


4. Hýbejte se, jógujte, choďte na procházky (nejlépe do lesa) - hormonu štěstí pomáhá, když se hýbeme. Světlo pomáhá nastavit správnou hladinu serotoninu (zvláště v zimě) pobytem na slunci alespoň 20 minut denně.


5. Afirmace mají obrovskou sílu a pomáhají nám na naší cestě nejen k uzdravení. Skvělým způsobem přeprogramovávají naši mysl, dodávají sílu, sebevědomí a uvádí věci do pohybu. Můžeme pracovat dlouhodobě s jednou.


6. Relaxujte, meditujte - ovládněte během dne tok myšlenek. Skočte si na chvilku na masáž nebo do sauny. A jak na meditaci? Dech a vědomí přivedené do přítomnosti. Nebo pojďme rovnou zastavit mysl mantrou - hariom/om, mahamantra, om namo bhagavate vāsudevaya (pomalá opakovaná recitace s výdechem). V pravidelnosti je největší síla. Zkuste to a uvidíte.


7. Choďte spát pravidelně včas a vyhýbejte se modrému světlu před spaním - pokud světlo, tak hezky při zemi. Oči i mysl se naladí mnohem rychleji.


8. Vděčnost, se kterou mohu uzavřít každý den. Vděčnost, při které nechám s láskou odejít to, co už nepotřebuji.


9. Zaměstnejte se - plánujte si i svůj volný čas. Z maličkostí, které stihnete, budete mít velkou radost a navíc nezbyde čas na jeho ztrátu:)